5-15 Maart, Addo park - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 5-15 Maart, Addo park - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

5-15 Maart, Addo park

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

5 maart
Op school hoorde we dat er vanavond een rugbywedstrijd zou zijn in ons schoolstadion.
Rugby en cricket zijn DE sporten van Afrika. Iedereen volgt het op de televisie, wat bij ons voetbal is. Er hing een leuke sfeer, het was eigenlijk meer een feestje, want iedereen kletste maar los met elkaar, harde muziek op. Cheerleaders en een dolfijnen en een verstrooide professor als mascotte.
Het was echt heel gezellig. Onze school heeft helaas wel verloren.

De rest van de week maar heel serieus met school bezig geweest. Vrijdag was grotendeels het hele huis leeg, mensen waren een weekend weg, dus met de achterblijvers heel relaxt een enge film, en een rare komedie film gekeken.
Zaterdag middag (10 maart) kwamen de ouders van Laura, en we zijn met hun zondag naar Addo Elephantpark geweest. Ontzettend gaaf, het was iets langer dan een uur rijden naar het park toe, maar het vroege opstaan (7 am weg), en in de hitte een uur rijden was het allemaal waard. Toen we daar aankwamen gingen we eerst met een gids 2 uur lang rond rijden. Daarna even lunchen en Heel veel olifanten gezien. Er schijnen in het park 450 olifanten te zitten, veel zebra’s kudo’s springbokken, eland, red harte beest, wrattenzwijnen (pumba’s van the lionking hihi), slangen, buffelo’s en 6 leeuwen en nog veeel meer. Ook heb ik 2 schildpadden gezien die het met elkaar deden, en ze maakte er een soort piepgeluid bij. Haha was zoo apart om dat te horen. Ik wist geen eens dat schildpadden geluid konden maken.
Ik heb vaak olifanten zien rennen naar een waterplaats en dan rende ze de weg over vlak voor onze auto. Heel gaaf. De Afrikaanse olifanten zijn de grootste olifanten van de wereld en ze zijn inderdaad enorm. We hebben ook tien minuten stil gestaan omdat er een wrattenzwijn met jonkie’s rondjes op de weg voor onze auto zat te rennen. Dus we konden er niet langs haha. Helaas geen leeuw gezien. Maar er zaten er ook maar 6 in totaal in het park had 16.233 hectares!
12 Maart heel hard gestudeerd, en golfjes gepakt, en 13 maart ben ik naar Nelson Mandela Bay Stadion geweest. Helaas was die dicht. Het stadion waar 2 jaar geleden Nederland heeft gespeeld tijdens de Fifa cup! Maar ik wil zeker nog eens kijken naar een wedstrijd! Toen ik daar was kwam de finale helemaal terug. Ik was toen bij vrienden, en we keken het met ze alle, hihi wat een gezelligheid was dat toen!.
Gister had ik mijn engelse toets. Ging zoo goed, ben helemaal tevreden! Ook een andere toets gemaakt (computer fundamentals) met 80% gehaald dus een 8 =D!
en Vandaag ben ik naar Sunday’s river strand geweest. Zoo mooi is het daar. Echt een wit strand blauwe lucht, blauwe zee,! HEERLIJK. En het leuke was het is een soort secret place je moet echt weten dat het er is. ( 1 van onze roommates, is daar per ongeluk geweest en die zit hier al een jaar) echt heeel mooi was het!

Ik ben nog langs een nieuw stukje township geweest, waar een huisgenoot les geeft 1 keer in de week, en een andere man daar die vrijwilligerswerk doet, vertelde mij dat er totaal 55.000 mensen in de townships wonen! 55.000!! Dat is onwijs veel. En dat alleen in Port Elizabeth. En het deel waar ik was deelde ze met heel veel mensen maar 2 waterkraantjes, waar ook nog eens beperkt water uitkomt! ( Op dat moment schaamde ik me wel dat ik hier zelfs een zwembad in me tuin heb! ). Ook liepen er mensen (soms zie ik er ook een paar op school), die dan een rood of heel wit gezicht hebben. ( geschminkt) maar dat is dus iets van natuurmiddelen tegen de zon, zonnebrand kunnen ze dan vaak niet betalen. (Is hier dan ook wel belachelijk duur) maar ik denk niet dat die mensen met een rood gezicht willen lopen, maar het maar doen om niet ziek te worden van de zon.
Nu ik toch wat feitjes vertel over PE, er zijn ook jongens op school die in een bruin pak lopen, bruin hoedje, bruine schoenen, vond het zo rare mode. Maar als jongens dat dus dragen, zijn ze in een nieuwe fase van leven. Dan zijn ze een man. Sommige hebben daar een leeftijd voor moeten bereiken, maar de meeste moeten een soort test doen.


Veeeeel zonnige groetjes uit PE. Liefs Tamara <3

  • 15 Maart 2012 - 16:38

    Judith:

    Wauw tamara, olifanten park klinkt heel leuk en indruk wekkend! en je hebt geraffe gezien!
    haha
    ook mooi foto;s! we missen je wel erg hoor!
    xx

  • 16 Maart 2012 - 07:46

    Janneke:

    Wow wat een mooie foto's, je hebt talent voor fotograferen.

  • 17 Maart 2012 - 18:49

    Oom Herman:

    We zitten hier met Oma en Opa Meijering en hebben alle foto's van jou bekeken. Prachtig! Heel veel groetjes en liefs van ons allemaal, en we hopen dat ook de komende weken zo goed blijven gaan, ook qua studie, vrienden en verblijf. Geniet ervan!

    oom Herman en allemaal

  • 20 Maart 2012 - 22:14

    Mamma En Pappa:

    En nu dan eindelijk: je 18e verjaardag, niet in de sneeuw of kou, maar in een warme, zwoele, exotische omgeving. Gefeliciteerd schat.

  • 21 Maart 2012 - 09:31

    Thea De Ridder:

    Gefeliciteerd meid, daar in het mooie Afrika. Leuk om je verhalen en ervaringen te volgen. Wat een geweldige tijd heb je daar. Geniet ervan!

  • 21 Maart 2012 - 11:24

    Oma:

    Hartelijk gefeliciteerd met jouw 18e verjaardag! Heel veel geluk, gezondheid, en zegen gewenst voor de toekomst, en heel veel groetjes en liefs van

    oma, oom Herman, tante Elly, Hanna, Frans, Rachel, Rebekka, Debora, David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: