20-27 Mei. Muizen??! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 20-27 Mei. Muizen??! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

20-27 Mei. Muizen??!

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Maandag 21 mei.
Onze laatste schoolweek is van start gegaan.
Deze week heb ik veel toetsen. Vandaag had ik een Afrikaans toets en 97% van gehaald! Het is heel grappig om af en toe hier uit te gaan en dan met wat local people Afrikaans te praten. Het gaat nog best aardig goed.
Dinsdag 22 mei:
De meeste dinsdagen zijn er een paar huisgenoten die dan voor het hele huis koken. Mexicaans. Pizza etc. Dit keer was het Laura en mijn beurt om te koken. We besloten om lekker pannenkoeken te maken. Met kaas appel en banaan. Onze kaas pannenkoek met stroop vielen het best in de smaak. Amerikanen geloofde eerst niet dat het lekker was. Kaas op een pannenkoek? Are you serious? Kaas en siroop? Maar ze vonden het lekkerder dan de crêpes van de Franse jongens die een maand geleden hadden gekookt voor het hele huis.! Goed gelukt dus.
Rond half 10 in de avond hoorde we geweerschoten, tenminste dat dachten we. Tot dat we buiten heel veel rook zaken. We zijn even wezen kijken en er stond een mini taxi bus in brand. De ´geweerschoten´ waren geluiden van de explosie van de bus. Wat precies de oorzaak is weet ik niet. Maar ik neem hier nooit nooit meer de minibus. Soms moest ik wel maar er is altijd wel wat mee. Vaak hebben de bestuurders geen eens een rijbewijs, de meeste deuren van de minibusjes sluiten niet, ze rijden als gekken heel snel of juist zo langzaam dat je ze te voet nog inhaalt, en er word gewaarschuwd om er geen 1 s´nachts te nemen en beter een taxi te bellen omdat de kans op ontvoering dan erg groot is. Elke keer als ik een minibus uitstap ben ik blij dat ik nog leef. Dat word dus nog meer lopen. Goed voor de lijn!

25 mei.
Over precies een maand verlaat ik dit mooie land. Wat ga ik het mooie landschap, de stranden de gevaarlijke minibusjes, de zonsondergang, de avonturen, de roadtrips, de apen op school, de dikke spinnen, met z’n 11en in een auto proppen ( 1 achter het stuur, 2 mensen voorin naast de bestuurder, 6 op de achterbank. En 2 mensen in de achterbak), het links rijden, mensen Xhosa horen praten en boven al mijn huisgenoten en vrienden ontzettend missen!!
Ik was vandaag met Laura en Delilah over wat mooie herinneringen aan het praten en we besloten daarna om een to do list te maken. Elke dag moeten we er iets van uitkiezen. Iets nieuws of wat we altijd nog wilden doen hier in Afrika. Het zijn dingen zoals nog een keertje babotie maken, de sharkdiving, een keer op het dak staan van onze universiteit, uiteten at Blue water cafe en een keer shoppen in het centrum etc.
Ik ben echt heel trots op wat ik hier allemaal heb gedaan en meegemaakt, en zou hier het liefst nog veeeeel langer willen blijven, maar het is aan de andere kant ook wel goed om terug naar de realiteit in NL te gaan. Ik ga er nog 1 super mooie maand van maken, we gaan 9 juni een kleine roadtrip doen voor de sharkdiving ik ga nog een roadtrip maken naar Coffeebay en dan door naar Duban (10 uur van Port Elizabeth). Dus er valt nog zeker een maandlang veel avontuur te beleven!!

26 mei vonden we onze huismuis dood. Onze schoonmaakster had wat gif in de keuken gelegd. We waren eindelijk af van al de gekko’s in onze kamers en in de keuken af totdat we vorige week een muis heen en weer zagen rennen in de keuken. Hoe komt die muis daar? Nou,, we hebben allemaal (gelukkig) een eigen kamer. Maar de keuken moeten we samen delen (4 meiden). De 1e 3 maanden ging dat aardig goed. Alleen de afwas was een groot probleem. Totdat onze schoonmaakster stopte met onze keuken schoon te maken omdat het er eigenlijk altijd een te grote troep was. Jaajaa een echte studentenhuiskeuken, omdat je die deelt voelt niemand zich verantwoordelijk om dan ook maar iets schoon te maken. Als dat dan een paar weekjes zo is.. Wat krijg je dan? Muizen. !!! Dus nadat we de tuinman gesmeekt hadden de doodde muis weg te halen hebben we met ze alle de keuken schoongemaakt. Die kan er weer voor 4 weken tegen aan…….

Tot over een maandje!! Xxxxxxxxxxx

  • 29 Mei 2012 - 13:52

    Poelie:

    Ha Tamara,heerlijke verhalen weer.
    De dooie muis komt me bekend voor,hebben wij ook regelmatig last van! We voeren ze nl. met het konijnenvoer in de schuur.Ikwens je nog veel avontuur en geen domme dingen doen he! P.S. wordt er nog wel eens op een fluit geblazen,hij wordt zo weinig genoemd in je verhalen,niet spectaculair genoeg zeker! Je bent op tijd terug voor de leerlingenavond,dusssssssssssssssss! Gr.Poeie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 21926

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: