30 may- 6 June huiswerkhulp geven in township - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 30 may- 6 June huiswerkhulp geven in township - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

30 may- 6 June huiswerkhulp geven in township

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo de laatse maand is aangebroken! Het is alweer Juni.

we hebben heel veel gefeest met elkaar, samen gekookt en ik heb me laatste examens gehad. Goed gevoel over!

Omdat we altijd vrijdag al weekend hadden is donderdag onze vaste dag om uit te gaan. Naar Balizza ontzettend leuke club. Afgelopen Donderdag 31 Mei waren we Nederlanders in de supermarkt tegen gekomen. Schijnt er dus een heel huis vol met nederlanders te zijn. En toevallig gaven ze een feestje en waren we voor het uitgaan uitgenodigd. Ontzettende leuke mensen jammer dat we ze pas de laatste maand hebben ontmoet. Deze donderdag komen ze bij ons thuis langs voor een Braai.

Maandag 4 juni had ik een test en s'avonds lag ik in me bed keer sommetjes te berekenen. want de volgende dag zouden we huiswerkhulp geven in de township voor kinderen van 1-11 jaar. En we zijn nu bezig met het onderwerp math -> multiply tables. En wat zou het toch erg zijn als de kinderen het beter kunnen dan ik?!
elke vrijwilliger kreeg drie kinderen. en we begonnen gezamelijk de tafels op te noemen. Ze zijn hier heel musicaal dus hebben we voor de tafels 1 tot en met 10 een liedje gemaakt. Alleen wat krijg je dan als er word gevraag 9*9 gaan ze het hele liedje zingen in plaats van 90- 9 te doen. na 2 uur lang huiswerk gedaan te hebben hadden we speelkwartier. We hebben met ze gedanst, tikkertje gespeelt etc. Echt een super leuke ervaring om zo te kunnen helpen. Er zaten hele slimmen kinderen tussen helaas dat ze niet zoveel kansen hebben als wij in Nederland.

Morgen ga ik een Quadbike safari doen. Ontzettend zin in. lijkt me heel gaaf om tussen het mooie landschap en de dieren heen te rijden!


Liefs xx

  • 07 Juni 2012 - 11:32

    Poelie:

    Wat een heeeerlijke kindjes! Ik ben erg benieuwd naar de liedjes voor de tafels, Wij willen net op de scholen ook zo iets starten. Onthoud je ze nog even voor me? Heel veel plezier,Gr, Poelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 21926

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: