7-14 juni Sharkdiving!!!!!!!! - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 7-14 juni Sharkdiving!!!!!!!! - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

7-14 juni Sharkdiving!!!!!!!!

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

19 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Gansbaai

juni 2012

zijn we naar Jeffrey's bay geweest en hebben we daar een safari gemaakt.
Ontzettend koud was het. We zaten in een echte rangeovercar met ze allen (9) met een deken over ons heen.
We hebben veel dieren gezien. Rihno, giraffe, buffelo's springboks.
We hebben heel veel neushoorns van dichtbij gezien alleen ze hadden een baby bij zich dus we waren erg op een hoede.
Was zo gaaf. Het was echt een safari wat ik in me hoofd aan toen ik naar afrika ging. Super!

9 juni
zijn we naar een sportbar geweest om Nederland te zien spelen.
Helaas speelde er ook een belangrijke Rugby game. Zo we hebben de 1e helft moeten missen.
Njaa missen?! nederland heeft verloren :(. hopelijk scoren ze woensdag. Anders is het wel snel afgelopen.

Na de wedstrijd ben ik met Laura Yoann en Julien de auto ingestapt. en zijn we doorgereden naar
Gansbaai. (7 uurtjes rijden.) we kwamen daar half 6 in de ochtend aan en om 7 uur gingen we met de boot weg
om de sharkdiving te doen!!!
we waren nog geen 3 minuten weg en de propellor van de boot ging stuk. Een man ging het proberen te maken
lag half op de hooft met armen in het water. maar dat duurde zo lang. Wat ging er in me hoofd om?
Ik werd een beetje bang. Leek net of we in een film zaten.
nu is het afgelopen met me. Wat touristen gaan met een boot weg opzoek naar de great white shark..
maar nu de boot stuk is en we midden op de zee zijn, word het anders om de haaien gaan op zoek naar ONS!!

Gelukkig kregen ze de boot aan de praat en na 15 minuten legde ze de boot stil. gooide wat tonijn in de zee.
ze vertelden ons dat daar haaien op af zouden komen. ze schatte ongeveer 3 tot 7 haaien.
en ja hoor al heel snel kwam de 1e haai. (3,5 meter) snel wetshoot aan en in de kooi klimmen.
Konden 7 mensen in de kooi. je moest je vast houden en dan als ze down riepen moest je onderwater duiken.
WAUW het was geweldig. we hebben zo geluk gehad. We hebben namelijk 11 haaien gezien in een uur.
Dat is bijna een record vertelde ze ons.
Ze hadden een vissenkop als aas met een touw eraan. Wat gebeurde er.
Een hongerige haai kwam op de vis af sprong beetje uit het water met zn bek open.
Dus de man riep DOWN DOWN. (boven water trokken ze de vissenkop terug) dus wat gebeurde er onderwater.
De haai zwom met zijn bek open RECHT OP MIJ AF. tegen de kooi. Wooow wat een adraline ging er door me heen.
Andere haai recht in de ogen aangekeken. nou fantastisch. echt wauw dit was zeker 1 tot mijn beste ervaringen in me leven.
Yoann had een onderwatercamera en heeft alles gefilmt. (de hele reis. dus dat gaat een geweldige film worden!)
Eenmaal op de terug weg naar de kust kwamen we een walvis tegen met een baby walvis.
Hoe bedoel je dit was onze geluksdag? regen in Port Elizabeth en prachtig weer in gansbaai, 11 haaien gezien en ook nog eens 2 walvissen.
Dus dat betekent dat we de hele big 7 hebben gezien. ( leeuw, olifant, neushoorn, luipaard, buffelo, great white shark, en de walvis)
aan wal, blij dat ik niet zeeziek ben geworden (veel mensene gekotst vanwege het dobberen op hoge golfen) en wat was
ik blij dat ik uiteindelijk geen haaienvoer was! haha

we kregen een late lunch van de organisatie en we zijn toen doorgereden naar de beste city wat ik ooit heb gezien: Kaapstad.
mensen in de longstreetbackpackers herkende ons nog. daar hebben we nog voetbal gekeken want Itaiel speelde en Yoannis half Itilaans dus dat moest gezien worden.
Uitgeweest Julien's verjaardag gevierd en dan eindelijk na een lange slapenloze autorit en een geweldige dag heerlijk wezen slapen.

volgende dag naar kaap de goede hoop geweest. is het meest zuid-westerlijke punt van Afrika en super mooi.
Volgens mij heb ik nog nooit zulke mooie natuurgebieden gezien als hier in Afrika. Daar zijn we ook een berg opgeklommen voor een nog mooier uitzicht.
Super veel lol gehad, eind van de middag weer de auto in geweest. gestopt bij een spurr voor wat eten. en ja weer voetbal gekeken. Frankrijk speelde 1-1 tegen England.
(Yoann en Julien komen beide uit Frankrijk.) Na de wedstrijd auto in gereden. Vlak voor ons neus gebeurde nog een auto ongeluk. Gelukkig goed afgelopen.
En rond 4 uur in de ochtend weer lekker thuis in Port Elizabeth.
Een weekend om NOOIT NOOOIT NOOOOIT meer te vergeten. Wauw ik kan nauwelijks geloven wat ik gezien heb.
Ik hou van Afrika, en alle avonturen hier.

  • 22 Juni 2012 - 15:35

    Ilona:

    Wauw wat geweldig wat je allemaal gezien en meegemaakt hebt vooral het sharkdiving.Nou nu nog nog even en dan ben je weer terug.Wie weet ga je nog een keer naar Afrika. Zie je vrijdag.Groetjes Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 21926

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: