Vliegreis en 1e dag - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Tamara Danser - WaarBenJij.nu Vliegreis en 1e dag - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

Vliegreis en 1e dag

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 Februari 2012 | Nederland, Zaandam

Dinsdagochtend 31 Januari was het erg vroeg opstaan. Om half 8 waren we al op Schiphol en tot mijn grote verbazing stonden een paar vrienden daar om mij uit te zwaaien! Echt zoo lief!!
Eenmaal na me koffer te hebben ingecheckt was het moment om dan afscheid te nemen. Helemaal niet leuk, 100 keer zwaaien achterom kijken etc. Tot ik niemand meer zag, huilend liep ik naar de gate. Op dat moment vond ik het echt niet meer leuk! Totdat Laura (het andere Nederlandse meisje) ook huilend bij de gate kwam, was ik tenminste niet alleen. Tijdens de vlucht kregen we echt veel eten en drinken (als avond eten pizza!!) De rest van de vlucht heb ik hééél veel films gekeken en muziek geluisterd.
De vlucht was erg lang het was totaal 9698 km vliegen en toen we vertrokken in de ochtend was het -6 graden eenmaal geland was het (in de nacht) al 19 graden. Het was ook bloedheet, en vooral benauwd bij aankomst. Me koffer was er gelukkig snel en werden snel naar het hotel gebracht. Eenmaal in de kamer rende ik naar de airco zette hem op zijn max,, ZZZZzzzzz En viel in slaap.

Om 4uur in morgen ging de wekker even opfrissen en om 6 uur ging mijn vlucht naar Port Elizabeth. Was zo schattig we zaten in een mini- vliegtuig. (plaats voor 24 personen) en hij zat geen eens vol!
In Port Elizabeth aangekomen kwamen we erachter dat Laura’s koffer niet mee was gekomenen nog in Kaapstad was. Gelukkig is dat na heel veel gedoe opgelost en is de koffer een vlucht later gekomen.
We werden opgehaald door iemand van de Universiteit. Heel aardige man. Die meneer kwamen we ook tegen toen we verdwaald waren (opzoek naar een supermarkt wat later bleek 3 straten verder op te zitten) de chauffeur heeft ons laten zien in de buurt en hielp ons ook nog met beddengoed kopen. Daarna ben ik het zwembad ingedoken HEEEERLIJK!!! Hihi, daarna snel me kleine kale kamertje beetje ingedeeld. Het is zijn 2 huisjes maar dat zien ze hier als 1 huis, 4 kamers voor de meiden aan de ene kant en 4 kamers voor de jongens aan de andere kant. De jongens zijn alle 4 frans, en zijn hier al vanaf Juni. Ze zitten hier voor een jaar. Ze zijn heel aardig na het eten zijn we naar hun helft gegaan en hebben een ongeveer 11 uur zitten kletsen en kennis gemaakt. Aan de kant van de meiden zit een meisje die al uit Centraal Afrika komt, heel aardig maar ook erg in zich zelf, in de kamer ernaast slaap ik en in de kamer daarnaast slaap Laura (het andere Nederlandse meisje). De 4e kamer is nog leeg, er schijnt morgen een meisje te komen uit Californië.

OJA BELANGRIJK :
je kan me altijd gewoon smsen op mijn mobiele nr maar d het liefst op mijn extra nummer! :
0721576082 je mag hier ook bellen! Deze heb ik altijd bij me.

MUCH LOVE
Tamara


Ps. het eten is hier erg zoet.. er is een hele wand vol in de supermarkt met alleen maar zoete broodjes (normaal brood staat ergens anders in de supermarkt) ook word bij het afrekenen door iemand apart je spullen in een tas gedaan! SERVICE :D

  • 02 Februari 2012 - 13:09

    Joel!:

    Hhehehe je ging idd 100 x achterom kijken en zwaaien!, wel dope! Huy

  • 02 Februari 2012 - 17:08

    Regien:

    Dag Tamara,

    Heel fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Ik ga je zeker volgen, dank je wel voor je mail.
    Toi, toi, toi! Heel veel plezier :-)

  • 02 Februari 2012 - 18:42

    Poelie Andriessen:

    Ha Tamara,wat leuk om zo snel wat van je te horen.Was toch wel even moeilijk,dat vertrek,begrijp ik heel goed.Ik vind het zo stoer van je! Het is zeker wel lekker het dat daar niet zo koud is,of ga je straks ontzettend balen als hier geschaatst kan worden? Ik kijk uit naar de volgende berichten en wens je veel plezier,kus,Poelie

  • 02 Februari 2012 - 19:41

    Mam:

    Ik ben ontzettend opgelucht te weten dat je goed bent aangekomen.
    Het is dus echt waar, een zwembad bij een studentenhuis en dat het ook nog heerlijk is .... wat een leventje toch. Veel liefs, mam.

  • 02 Februari 2012 - 20:26

    Gabrielle Michelle Moet:

    tamaar! eeen zwembad bij je huisje! klinkt super!! en ook leuk dat er nog een nederlands meisje is!! heel veel plezier!! Xxxx liefs

  • 03 Februari 2012 - 08:09

    Janneke:

    Ziet er allemaal goed uit, en wat een nette kamer. Blijft hij zo! Veel plezier en succes met acclimatiseren

  • 03 Februari 2012 - 23:15

    Naatje:

    Hey Tamara! klinkt en ziet er egt leuk uit! ben wel beetje jaloers op je hoor .. =P! vet dat je van die verslagen bij houd, have a great time x

  • 05 Februari 2012 - 10:40

    FransJozef:

    Beste Tamara, wat spannend allemaal en fijn dat je meteen goed bent geïnstalleerd. Voor mij is het al meer dan 20 jaar geleden dat ik voor 3 maanden in Zuid-Afrika was en ik kan me dus een beetje voorstellen waar jij je bevindt. Ik wens je een heerlijk, inspirerende en vooral ook leerzame tijd toe.

    FJ.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 21957

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: