3 tot 6 feb orrientatieweekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 3 tot 6 feb orrientatieweekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

3 tot 6 feb orrientatieweekend

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ik ben dit weekend naar Tsitsikamma falls geweest met 90 andere internationale studenten.
Ik heb daar weer veel nieuwe mensen leren kennen erg leuk! Me kennis groep is dus al weer wat groter. Tsitsikamma falls zijn 3 grote watervallen achter elkaar. Erg mooi. Toen ik er langs liep heb ik een paar salamanders gezien. Ze zijn zo snel maar het is gelukt om er 1 op de foto te krijgen.
Zaterdag zijn we wezen abseilen, over en langs de waterval. Zo gaaf! Je had 8 banen waar je langs ging dus je ging met de waterval mee van hoog naar laag. Als je er boven langs gaat is het nog mooier dan aan de zijkant (foto op blog). Vrijdag en zaterdag hebben we beide typisch Afrikaans eten gehad. Baboti, en braai. Braai is een soort barbecue erg lekker!

Voor de rest veel spelletjes gespeeld, en s’ avonds konden we een kleine les krijgen op typische Afrikaanse drums. (en gedanst!) We hebben ook een presentatie gehad over geschiedenis en over de mensen en dieren hier. Je mag bijvoorbeeld hier s’ avonds niet alleen overstaat. Ik woon in een goede buurt maar hier dicht bij is er ook een krottenwijk. Deze buurt heeft veel last van criminaliteit, dus om alle huizen zit een groot hek met prikdraad of schokdraad met een groot slot er op. Daarnaast ben ik al 5 x bijna onder een auto gekomen (jaaa ik leeef nog!) maar ze rijden hier links erg wennen.

Gister (zondag) ging ik naar de supermarkt en op de heenweg vroeg een vrouw aan ons of we toeristen waren en ze leek niet al te blij toen we dat bevestigde. Sommige mensen zijn hier niet zo blij met de blanken. Onze huisbaas vertelde ook dat blanke mensen hier moeilijk aan werk komen. Ook al hebben ze een hele goede opleiding gedaan, zwarte mensen gaan voor. Dat zie je ook wel heel erg.
Hier in Port Elizabeth hebben ze het niet over de big 5 maar over de big 7.
Naast de olifant, neushoorn, de leeuw, de luipaard, en de buffel tellen ze hier ook de witte haai mee en walvis. Ben benieuwd wanneer ik die allemaal ga zien!

Vandaag ben ik voor het eerst naar de NMMU geweest (Nelson Mandela Metropolitan University. Het was 40 minuten lopen! En wat bleek er gaat een bus voor 7 rand! ( ongeveer een euro) -___-.
Dus morgen ochtend neem ik de bus haha. We hadden een lange toespraak over hoe we dingen hier moeten regelen (verzekering betalen dingen etc.)

Voor de rest gezellig met een groep mensen aan het zwembad in de tuin gerelaxt. (28 graden)
Zaterdag geven wij (ons huis een big party met een braai ) ( er komen waarschijnlijk 60 mensen…)
Ben benieuwd hoe dat gaat passen.
Heel leuk dat jullie mijn blog lezen en reageren en liken! Gister had ik een beetje last van heimwee gaat een stuk beter nu.

Much Love tamara.

Ps. Over het nummer wat ik op me vorige blog gaf.. als je hem gebruikt vergeet geen +72 er voor te draaien dus nog `1 keer (voor kim :$ hihi) +72 0721576082

  • 06 Februari 2012 - 15:33

    Oom Herman:

    Leuk om allemaal mee te lezen, Tamara. Geweldig wat je allemaal meemaakt. We laten oma ook meelezen en meekijken. Groetjes en liefs van haar en ons allemaal!

  • 06 Februari 2012 - 15:55

    Ilona:

    Wauw wat prachtig die watervallen wat is het daar mooi , maar goed dat je je beschermengeltje bij je hebt daar met het verkeer heel veel plezier geniet er van want het is zo voorbij Hartelijke groeten Ilona

  • 06 Februari 2012 - 15:58

    Sanna:

    Je geniet met volle teugen, merk ik. Leuke foto's. Echt een avontuur en natuurlijk studeren!

  • 06 Februari 2012 - 16:29

    Naomi:

    woow wat vet zeg! die foto's zijn ook erg mooi!
    zo te horen heb je het al erg naar je zin..!
    ik kijk er naar uit om de volgende verhalen te horen!

  • 06 Februari 2012 - 17:12

    Klaas:

    Leuk dat je niet alleen al die internationale studenten ontmoet maar ook iets van de Zuid Afrikaanse cultuur te horen heb gekregen. mooie foto's.

  • 06 Februari 2012 - 17:21

    Roos:

    Tamaar echt SUPER gaaf allemaal!!!! Ben wel een beetje jaloers hoor, haha! Ziet er allemaal heel mooi uit en wat een weer :O Heeeel veel plezier nog, maar dat gaat denk ik wel lukken ;D xxxxxxxxxx

  • 06 Februari 2012 - 20:05

    Sandra:

    Lieve tamara,Leuk om dit allemaal te kunnen volgen.
    Zó kom je volgens mij die vijf maanden wel door? Wij moesten vandaag er aan je denken in de winkel. Niet het beruchte zinnetje mag ik wat eerder weg ik móet schaatsen. Je timing is wat het weer perfect voor zon aanbidders.Maar wat had je lekker kunnen schaatsen hier.
    Pas goed op je zelf en ik kan niet wachten op je nieuwe blog. X san

  • 06 Februari 2012 - 21:53

    Janneke:

    Even over de heimwee, naar het klimaat hoef je geen heimwee te hebben, schaatsen is leuk hoor, maar die kou brrrrrr. Je kan beter in het zwembad liggen, dan ben je volgens mij blij dat je daar bent. Sterkte ermee, veel van je afschrijven dat helpt. Dan krijg je ook veel berichtjes terug.

  • 08 Februari 2012 - 12:21

    Gerda Germeraad:

    Wat geweldig leuk, Tamara! Het is daar heel mooi. Alleen zie ik een echt eng beest, een beest waar ik heel bang voor ben. Wees voorzichtig hoor en nog veel plezier gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: