12-15 feb Valentijnsdag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 12-15 feb Valentijnsdag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

12-15 feb Valentijnsdag

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Heerlijk weekend gehad, naar de markt geweest en het strad.
Maandag 13 feb was het dan zo ver! Me 1e schooladg!
Stelde niet veel voor want had maar 1 les van 2 uur lang (afrikaan vir beginners).
Was erg leuk en ook omdat Amerikanen geen ggggg kunnen zeggen of Wie is u? (wie ben jij) zeggen ze plaats van de u ooee dus de hele klas moest u leren zeggen haha.
We leren het juist om te spreken, want het lezen gaat wel dan snap je een paar woorden die op Nederlands lijken maar ze spreken het wel anders uit en er zijn ook wel andere woorden wat wel anders is.

valentijnsdag was een hele lange dag voor mij ik zat van kwart voor 8 (en het is 3 kwartier lopen naar school?!! Nee kan zo vroeg geen bus nemen ) tot half 6 op school. Tijdens de lunch ben ik met Laura gaan eten. Ze vroegen aan ons of het een date was en of we op de foto wilden dus wij jaaa!!.
Kregen we een knuffeltje met een hartje erbij. En toen ik thee bestelde kreeg ik een theezakje met een condoom aan de achterkant. Voor de rest was ook alles versierd met hartenslingers ook het winkelcentrum.

S’avonds gingen we naar het feest waar ik me voor had opgegeven in de Townships. We kwamen in een grote bus aan en de kinderen daar hadden een dansact voor ons. Zoo lief. Daarna snel naar binnen en was het een wat chiquerfeest met veel dansvoorstellingen. Typisch afrikaans in het wit en ook met belletjes om een voeten. (filmpje staat op me blog ergg leuk!)
Verder gaat het erg goed, Ik geniet heel erg en ben dit weekend of volgend weekend van plan me aller 1e surfles te nemen.. Als dat maar goed gaat ;)!
Liefs Tamara

  • 15 Februari 2012 - 16:44

    Mam:

    Heb je zelf nog meegedanst ?Wat een bijzonder Valentijn.
    En.. eh, ik mocht nooit van jou raar voedsel laten zien: ben je erger dan je moeder aan het worden ?

  • 16 Februari 2012 - 09:33

    Sanna:

    Goed om te horen, dat je het naar je zin hebt. Leuk om de video's te zien en te horen. Bedankt voor je kaartje, dat heb ik gisteren ontvangen. Email heeft er sinds zaterdag 11 febr. uitgelegen. Gisteren eindelijk weer bereik. Groetjes en geniet.

  • 16 Februari 2012 - 18:42

    Klaas:

    Ik sluit bij de vraag van je moeder aan.
    Port Elisabeth moet een belangrijke haven plaats zijn als ik al die zeeschepen op je foto's zie. Is er veel industrie?
    Leuk ook die muziek videos. Ben je al gegrepen door de zich steeds weer herhalende drums. Strak en meeslepend heb ik ze ervaren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 21958

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: