22-26 feb 1e surfles! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 22-26 feb 1e surfles! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

22-26 feb 1e surfles!

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Deze hele week op school geweest. Internet op school geregeld en nog wat andere dingen.
Me lessen zijn erg leuk. Alleen economie is erg veel leerwerk.
Het is heel grappig om het Afrikaans te leren, omdat het wel op Nederlands lijkt, maar toch het heel anders uitspreken. We probeerde woensdag 22 februari met de ober tijdens de lunch een afrikaans gesprek te hebben. Vond hij ook erg leuk, maar tot nu toe als ze langzaam praten kan ik er een paar woorden uithalen wat ik al weet uit het nederlands en een paar die ik nieuw geleerd heb. Zoals het is erg warm vandaag is in Afrikaans Baie warm vandag.
Ook gebruiken ze in afrikaans niet veel vervoegingen. Het werkwoord hebben is het. Het is niet zoals in nederlans ik heb en wij hebben het is ek het en wij het.

zaterdag 25 februari heb ik samen met deliah en Laura, mijn roommates, onze 1e surfles gehad.
Het was zoo leuk! We moesten een wetthsoot aan, en kregen een surfplank waar we eerst op het strand mee moesten oefenen. Je voelt je een beetje het voor schut gezet, want het ziet er niet uit om het op het droge te oefenen haha. We leerden om op de plank te kunnen staan. Je hebt 2 manieren en 1 noemt mijn surfleraar de nederlandse manier omdat blijkbaar veel nederlanders die bij hem zijn geweest de andere niet kunnen. Je kan het namelijk in 2 stappen doen en in 3. Wij leerden ze allebei en gelukkig kan ik ze ook allebij. Stap 1 is op de plank liggen handen onder je schouders en tenen gekromd en dan in het water je bovenlichaam omhoog drukken, stap 2 je knieen intrekken (en als je wat beter bent sla je deze stap over en ga je gelijk naar stap 3) stap 3. 1 hand los en hand op de blank en dan je linker voet naar voren en dan staan met gebogen knieen.
Nou naar honderd keer vallen, kopje onder zijn geweest, lukte het me dan eindelijk!
Het was zoo leuk, en onze surfcoach vond het ook gezellig dat we meer lessen namen 5 voor prijs van 4. :)! Mooie is dat we zelf kunnen bepalen wanneer we dat willen doen.
s’middags met familie en s’avonds met vrienden geskypt, vond ik er fijn.
en zondag 26 februari, wat geleerd voor maandag, want dat heb ik me eerste toets! Toen ik een pauze hield zijn we naar de warner garden gegaan. Daar is elke week een soort hippie feest, je kon er zitten op heerlijke grote kussens en alles en iedereen was er heerlijk relaxt.

Gaat hier dus erg goed. Zit hier alweer voor 4 weken! Word wel gek van de beesten, je hebt hier jukkels van sprinkhanen(photo op blog) en zoveel gekko’s en die zitten overal, op me wc, in de keuken, buiten tegen het huis. En ze rennen snel! Ook hebben we een aap gezien in de tuin, en één aap heeft druiven gejat van mijn roommate. Was erg grappig ze schrok van de aap en liet de druiven vallen dus de aap rende er mee weg.

Erg leuk dat jullie me volgen en berichtjes achterlaten.
Voor Poelie, de jongens zijn hier niet bepaald knap dus een buitenlandse vriend zit er niet in hihi.
en jaa ik ben al best bruin aan het worden hihi.

Liefss

  • 28 Februari 2012 - 12:59

    Judith:

    Klinkt leuk allemaal!
    skypen was idd wel leuk! oma heeft ook erg genoten!
    Spreek je snel weer!

  • 29 Februari 2012 - 13:00

    Rosa Barm:

    wouw tamara wat ben je al bruin! JALOERS!! super leuk om te lezen wat je allemaal doet daar!
    xx Rosa

  • 29 Februari 2012 - 15:57

    Ilona:

    Wat ontzettend leuk om je belevenissen te lezen.Helemaal te gek al die nieuwe dingen die je meemaakt wie weet heb je dadelijk geen zin meer om naar Nederland terug te komenHeel veel succes.met je surflessen.Tot snel Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: