1-5 March in Afrikaans en top weekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 1-5 March in Afrikaans en top weekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

1-5 March in Afrikaans en top weekend

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hoe gaan dit met julle?
met mij gaan dit goed!
Vandag is dit baie warm (28 graden)

Ek het vandag nuwe klere gedra,
want my andere klere is nies koon nie.
Ek het my klere gewas en opgehang.
So nou moet ek wag tot droog word.

Volgend naweek (=weekend) gaan ek na wildpark.
Ek kan tussen die diere slaap.
So oulik! (=zo gaaf!!)
Gisteraand het ek babotie tipies afrikaans geêet.
Ander dae eet ek vir aandete: vleis, hoender(=kip), macoroni, etc.
en soms kook ek en Laura saam.

Oor sestien dae word ek agtien! :)
Ek hou van die strand hier en ek het vandag my tweede branderryles! (=surfles)
Ek kan nie draaie maak nie. Ik wil dit volgende keer leer.

Elke zondagoggend kry ons die koerant, so ek kan die nuus lees.

(hihi nu klein stukje nederlands, over mijn weekend. ( ik vind Afrikaans zoveel leuker klinken dan Nederlands haha)
Ik heb een ontzettend gaaf weekend gehad.
Vrijdag om 10 am hebben we 5 uur lang gereden voor de farmertrip, we hadden geen idee waar het was en toen we op een gegeven moment de weg af en reden en we door een klein smal paatje wat volgens mij geen eens op een kaart staat, en ook nog eens me signaal van mijn telefoon wegviel en niet meer terug kwam raakte ik wel beetje in paniek haha. Afgesloten van de buitenwereld. Wat als er iets gebeurd? We reden een berg op, en na een uur kwamen we bij een boederij, YES weer bereik met de buitenwereld, maar nee hoor :( geen signaal. Hoe kunnen mensen leven op een berg met geen buren, - in the middle of nowhere - en dan geen bereik hebben?

Het uitzicht was wel heel erg mooi, en we begonnen al snel aan het programma, we moesten proberen een schaap te vangen. Ik dacht dat doe ik wel eventjes, en het is me 2 keer gelukt ook! Een lammetje een een dik groot schaap, wat zijn die beesten zwaar, en vies zeg! Daarna na een mooi waterval geweest, en er heerlijk gezwommen. En eind in de middag heb ik een koe gemolken. Maar de koeien waren zo nerveus dat ze omste beurt gingen plassen, en ik stond daar met een paar midden in om ze te melken fijn zeg! Wat was ik smerig, in de poep van een koe gestaan, (had heel slim NOT me flipflaps aan)ik rook naar schaap, koeien pis op me armen, en mijn gezicht zat onder koeien melk. Heerlijk gegeten, en vroeg naar bed want de volgende dag zou heel lang worden. Ze hebben ons laten zien hoe ze daar de schapen scheren, (met grote scharen), en daarna de drie na grootste berg van Zuid- Afrika beklommen in 30 graden!
In de middag leerde de (hele knappe )zoon( mooi getint, en blauwe ogen hihi) ons schieten met een huge pistool, (.22 ofzoiets). en s’avonds een night game drive. (wilde dieren spotten helaas zagen we er niet veel).

Volgende dag wilde de boer ons nog een hele mooie waterval laten zien wat ze de jail noemen, omdat je er met een kano (of zwemmend) heen moet en zelfde weg terug. Andere manier om er uit te komen is er niet. En het was echt mooi! Daarna 5 uur terug gereden en helaas vandaag weer lessen op school, en boodschapjes doen. Na dit weekend ben ik echt verliefd geworden op Afrika, het is hier echt prachtig.

Totsiens en ’n mooi dag!


  • 05 Maart 2012 - 09:43

    Hanna De Vries:

    Hey Tamara!

    Wat klinkt dat grappig zeg, bijna net zo´n raar taaltje als Fries. ;)
    Mooi dat je het er zo naar je zin hebt! Wij zijn erg jaloers op het zonnige weer daar. ;)

    Veel plezier en succes op school!
    xxx Hanna

  • 05 Maart 2012 - 18:06

    Roos:

    Heey Tamaar!
    Wat ontzettend veel gave dingen doe je daar zeg, echt super! En dan het weer daar, ik ben wel jaloers hoor!
    Heel veel plezier, GENIET ERVAN! <3

  • 06 Maart 2012 - 05:11

    Poelie Andriessen:

    Geweldig Afrikaans verslag!
    Heel leuk om te lezen!

  • 07 Maart 2012 - 18:45

    Maya (Joël):

    Hey Tamara,
    Ben blij dat je je daar zo goed vermaakt. Ik moest erg lachen om je verslag en begrijp dat je verliefd bent geworden op het land. Het ziet er prachtig uit hoor. Lekker 24 graden, hier regent het pijpestelen. Heel veel plezier nog daar. Knuffel Maya

  • 08 Maart 2012 - 13:39

    Naat:

    Yoo tamara!
    vet man om die taal te lezen :O het klinkt echt grappig!
    als je in een winkeltje bent moet je ff kyke of ze beef jerky hebben, is gedroogd vlees kleine stukjes. klinkt vies maar geloof me daar is het echt echt lekker!

    have fun nog !

  • 10 Maart 2012 - 16:29

    Hoi Tamara:

    volgens mij hebben jullie toptijd daar!
    En je Afrikaans vind ik indrukwekkend.
    Gaat het met Economie ook goed?
    Nog veel plezier gewenst de komende maanden! Els Kunkeler

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 21953

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: