16-22 maart 18e verjaardag! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 16-22 maart 18e verjaardag! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

16-22 maart 18e verjaardag!

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

16 maart:
Vandaag was de verjaardag van Laura! 22 jaar. S’ avonds ging ik met haar en haar ouders uit eten. Het was de laatste avond voor haar ouders in PE. We hebben heerlijk Thais gegeten. Maar ik was vergeten hoe pittig het was. Onze monden stonden in brand van de groene peper, (wat nog mild is) nou ik wil dan niet weten hoe scherp het was als ik kip met rode peper had gehad. Na het eten gingen we naar huis en vierde we haar verjaardag verder bij ons thuis. Ik had bruine all stars voor haar gekocht, die ze erg graag wilde hebben en hebben we gedeeld met het hele huis. Dililah en ik hebben ook een b’day cake gemaakt. Was een super gezellige avond geworden.
17 maart:
s’ochtends geprobeerd wat golven te pakken, maar de golven waren iets te hoog voor mij. Het was Sint patricks day! Nog nooit had ik er van gehoord. Maar de Ierse internationale studenten vertelden ons dat het een big- thing is in hun land. Net zoals Koninginnedag bij ons. Dus in de middag zijn we naar we naar het huis van de Ierse mensen geweest. We droegen allemaal iets groens, en hadden de Ierse vlag op onze wang geschminkt en op de andere wang de vlag van het land waar je vandaag komt. En daarna naar het feest. Was een al gekkigheid, en heel veel gezelligheid!

18 Maart:
zijn we vroeg op gestaan om naar de markt te gaan. Lekker fruit gekocht, en daarna terug naar huis. S’avonds ging in met wat huisgenoten naar de townships om voor een groep mensen te koken. Mensen bleven ons maar bedanken en knuffelen, en een man huilde hij had al 4 dagen niet gegeten! Ik heb gewoon erge armoede en honger meegemaakt, ik vond het zoo erg om mee te maken dat ik er zelfs de hele nacht van wakker heb gelegen.
19 maart:
Na de heftige avond mijn leven weer oppakken met studeren studeren en nog een studeren. Pfffff
20 maart
De dag voor me verjaardag! S’avonds hadden ze een suprise party voor me georganiseerd, maar om 11 uur kwam er al politie vanwege overlast. Dus zijn we naar een club in de buurt geweest, en om 12 uur tilde iemand me op zijn schouder werd ik omhoog gegooit, en hadden ze heeeeeel lief een eigen b’day cake gemaakt, met 18 kaarsjes wat ik moest uitblazen! Ook een hele lieve kaart gekregen met teksten van iedereen uit het huis. Super lief, FINALLY 18 :D.
21 maart
na een lange nacht zijn we om 10 uur vertrokken naar seaview lionpark, veel kudo’s gezien, giraffe, zebra’s en natuurlijk leeuwen. We konden ook met de babyleeuwen spelen en op de foto. Ik was er 1 aan het aaien, en opeens beet hij in mijn borst, dus er zat een gat in mijn shirt. Haha, had ik ook wel kunnen weten het zijn natuurlijk wilde dieren en geen teddybeers. Daarna heerlijk gegeten in het restaurant, en toen we terug naar huis wilde, wilde de auto niet starten. We waren met 1 jongen en de rest waren meiden dus we konden heel leuk MIDDEN TUSSEN DE WILDE DIEREN, de auto duwen.
Na 8 keer heen en weer geduwd, en heuvel af geweest for jumpstarting lukte het nog niet. Uiteindelijk kwam er een auto voorbij maar die reed gewoon door na nog een kwartier kwam er een andere auto, die meneer hielp ons nog een paar keer met de auto duwen, maar uiteindelijk hebben we de auto aan de praat gekregen met startkabels. (Dus we zouden wel een lege batterij gehad hebben?!).
Thuis aangekomen even een klein dutje gedaan en s’avonds kwamen er nog wat andere mensen voor mijn verjaardag langs, heb echt een super leuke 18e verjaardag gehad!




-xxxxxxxxxxxx-

  • 22 Maart 2012 - 19:53

    Klaas:

    16de verjaardag brandweer op je feestje.
    18de verjaardag politie op je feestje.
    21ste verjaardag......? op je feestje.
    50ste verjaardag......? op je feestje.
    65ste verjaardag......? op je feestje.
    100ste verjaardag de burgemeester op je feestje.

    Liefs
    Klaas.

  • 24 Maart 2012 - 11:30

    Joel:

    Klaas, de 17e verjaardag was nog op het regio nieuws de volgende dag haha

  • 09 April 2012 - 17:09

    Ilona:

    Hoi Tamara
    Ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat,fantastisch wat je allemaal meemaakt en ziet en wat een leuke foto"s vooral van die jonge leeuwtjes en dat je ze ook nog mocht aaien.Jij kan nu zeggen ik ben door een klein leeuwtje in mijn borst gebeten wie kan dat nu zeggen?Heel veel plezier.Hartelijke groeten Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 21952

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: