30 maart-9 april CAPETOWN!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu 30 maart-9 april CAPETOWN!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tamara Danser - WaarBenJij.nu

30 maart-9 april CAPETOWN!!

Door: TamaraDanser

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

30 maart:
18:00 vertrok onze bus naar Kaapstad. Het was een rit van 10 uur. Maar de ergste rit uit me leven!
We kregen een lekke band, we hadden nauwelijks beenruimte, mensen voor me stonken zoo erg naar zweet, en het aller ergste door de kieren van de nooduitgang regende het naar binnen. En wie zit er dan nou net onder? Juist ik met Laura. En het leuke was nog dat de bus helemaal vol zat dus ergens anders gaan zitten was geen optie.

Gelukkig eenmaal en in kaapstad zijn aangekomen waren we de vreselijke rit als snel vergeten. We gingen naar onze backpackerplace in de longstreet. Een van de drukste straten van Kaapstad. Super gezellige plek. Overdag naar de markt geweest, en wat kaapstad wezen verkennen. En s’avonds uit geweest. Wat een ge-wel-dige stad. Bij nacht is heel kaapstad verlicht. En wat ons ook opviel, je kan de auto’s parkeren aan de linker kant, aan de rechterkant van de straat maar ook in het midden!!

Zondag zijn we nog meer kaapstad wezen verkennen door middel van een tourbus, je kreeg oortjes in en kon ondertussen de geschiedenis van de stad horen. Kaapstad zelf is eensuper drukke stad, het tegenovergestelde van Port Elizabeth. In kaapstad zie je altijd mensen over straat, en in Port Elizabeth niemand, iedereen leeft achter grote muren. Helaas is er in Kaapstad ook armoede. En zondagavond waren we met wat meiden en een zwerver probeerde de portemonee van een vriendin uit haar tas te halen zonder dat ze het zag. Waar ik het lef vandaan haalde geen idee, maar ik begon te schreeuwen tegen hem en hij liet van schrik haar portemonnee vallen haha. Zo gelukkig is er niks gestolen.

Maandag ben ik naar een super leuk afrikaans concert geweest. En op het eind, Jajaa zag ik Lauren Hill! Die deed het slotlied. Ze was echt heel goed.
Dinsdag ben ik naar de tafelberg geweest. Zo mooi, je hebt uitzicht over de hele stad. Je kon ook Robbin Island zien. (waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten). S’avonds ben ik met Laura naar het strand geweest at Camp Bay. Super mooie zonsondergang gezien en heerlijk gegeten.

Volgende dag ben ik naar Robbin Island geweest. Ik vond het zo moeilijk voor te stellen dat Nelson Mandela daar 27 jaar heeft vast gezeten. We hebben zijn cel gezien en waar hij moest werken. Je kon daar komen met een grote boot. Maar er was super veel wind, dus de golven waren zo hoog dat we helemaal misselijk aan wal kwamen ;).
Eenmaal terug ben ik met mijn Franse vrienden nog een keer naar de tafelberg geweest. En nu wezen klimmen en niet met de kabel. Daar heb ik de allermooiste zonsondergang gezien. Erg gezellig gehad op de berg. Alleen we miste de laatste kabel terug. En het begon al donker te worden. Om dan terug te lopen van de berg af (wat 2 a 3 uur duurt) is best gevaarlijk.. er is namelijk niet overal een pad.
Maar we hadden enorm geluk, er ging er nog 1 met al het personeel naar beneden. En ze waren zo aardig om ons ook mee te nemen.

Donderdag was de bedoeling om met de haaien te gaan zwemmen, helaas is dat niet gelukt, vanwege slecht weer. Maar het staat nog steeds in de planning. We proberen het voor 27 april nog een keer. Hopelijk werkt het weer een beetje meer dan. In plaats van de haaien ben ik naar wat museums geweest. Ik moest heel erg aan thuis denken. Elke vakantie moest ik van me ouders altijd wel minimaal 1 museum bezocht hebben. Nou mama en papa ik heb meerdere museums bezocht :)!

Vrijdag was mijn laatste dag in Capetown. De tijd ging zo snel!, we zijn naar een struisvogelboederij geweest. En ik heb op een struisvogel ei gestaan, (ze zijn zo sterk dat ze niet breken). Ik heb struisvogels gevoerd. En ik heb er ook op gezeten!

Zaterdagochtend 7 april.
We vertrokken vroeg in de morgen naar Knysna, (6 uur rijden).
In Knysna zaten we in een hele leuke backpackersplace (Iland vibe).
erge leuke sfeer leuke mensen, dus die avond nam de Bev, de vrouw van wie de backpackersplace is ons mee uit en liet ons de leuke
zaterdagavondcafe's zien.
Zondag zijn we met de auto naar mooie rustgevige plekken geweest, en naar het strand. Helaas was het niet zo mooi weer dus gingen we
lekker shoppen bij de waterfront. In de middag zijn we naar een rastafari cominitie geweest in de township.
Ze leerde ons alles over hun geloof, ze zijn heel 1 met de natuur. Ze roken en drinken absoluut niet, maar smoken wel weed. Want dat is een natuurproduct:).
Het leukste vond ik al die verschillende dreadlockskapsels!

Zondagmorgen vertrokken we vroeg om naar de highest bungyjump bridge te gaan, 216 meter hoog!
Ik had er de hele nacht van wakker gelegen, maar ik heb het gedaan hoor!
Ik heb gebungyjumpt van de hoogste bungyjumpbrug in the world!!!!

Ik was zo bang, zo nerveus, de zenuwen waren niet normaal.
maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Nu ik dit heb gedaan heb ik het gevoel de hele wereld aan kan, haha.
Het lekkerste gevoel en tegelijk het engste gevoel is als je net springt. je springt in het groot dal, voelt op dat moment geen touw, helemaal niks.
Je vliegt, of op dat moment ben jij de achtbaan en zit je er niet in.
Daarna hang je een tijdje te genieten van het uitzicht op zijn kop.

Eenmaal boven op de brug zat ik nog vol met adraline! ik kan nauwlijks geloven dat ik het echt gedaan heb :D!
Mijn bungyjump is gefilmt. Ik zal hem later proberen op de blog te plaatsen.

Daarna terug gereist naar Port Elizabeth,
Helaas was dat het einde van de super vakantie:(

  • 11 April 2012 - 17:28

    Sandra Stavast:

    Hoi meis, leuk weer wat van je te lezen.
    Leuk haar bij die man, ik vind het ook echt wat voor Jou. Hihi ik zie dat het morgen wel weer lekker weer wordt met een prettige temp. Nog 76 dagen plezier en zoals je zelf zegt vacantie!!!!! Geniet nog maar lekker en hou ons op de hoogte. Je bent een leuke schrijfster...... kus san

  • 11 April 2012 - 18:13

    Maya:

    Ik vind het zóóóóó stoer dat je hebt gebungyjumped. Geweldig wa je allemaal ziet en doet. Heel veel plezier nog. doei doei Ma ya

  • 12 April 2012 - 07:36

    Poelie:

    pfffff....wat ben ik blij dat ik daar niet bij was! Je verhalen blijven geweldig,ik hang aan je lippen. Veel plezier! Gr.P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 21947

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Port Elizabeth

Landen bezocht: